business_people_04
Нормативная база "Законодательство Украины"  на ваш компьютер
 
от 25 гривен

Оформление в несколько кликов мышкой , любые виды оплаты

Поиск по нормативной базе сайта

Пользовательский поиск


Лист Мін’юсту від 14.06.2011 р. №380-0-2-11-8.2 Щодо обліку в органах державної податкової служби договорів про спільну діяльність
Мін’юст роз’яснив у своєму листі одразу декілька важливих питань. Серед них:

1. Щодо обліку в органах ДПС договорів про спільну діяльність

Мін’юст нагадує, що відповідно до п. 64.1 і 64.6 ст. 64 ПКУ взяття на облік за основним місцем обліку юросіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів в органах ДПС здійснюється на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих держреєстратором згідно із Законом «Про державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців», не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей органами ДПС. На обліку в органах ДПС повинні перебувати угоди про розподіл продукції та договори про спільну діяльність на території України без утворення юросіб, на які поширюються особливості податкового обліку та оподаткування спільної діяльності, визначені ПКУ.

В органах ДПС не враховуються договори про спільну діяльність, на які не поширюються особливості податкового обліку та оподаткування спільної діяльності, визначені ПКУ. Кожен учасник таких договорів перебуває на обліку в органах ДПС та виконує обов’язки платника податків самостійно.

Взяття на облік договору про спільну діяльність чи угоди про розподіл продукції здійснює платник податків — учасник, визначений відповідальним за утримання та внесення податків до бюджету в ході виконання договору або угоди.

Взяття на облік здійснюється шляхом додаткового взяття на облік такого учасника як платника податків — відповідального за утримання та внесення податків до бюджету в ході виконання договору або угоди.

Спільна діяльність без створення юрособи здійснюється на підставі договору про спільну діяльність (пп. 153.14.1, 153.14.2 і 153.14.6 ст. 153 ПКУ).

Облік результатів спільної діяльності ведеться платником (уповноваженими сторонами) згідно з умовами договору, окремо від обліку госпрезультатів такого платника.

2. Щодо строків виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги по вагітності та пологах

Підставою для фінансування страхувальників робочими органами відділень Фонду є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матзабезпечення за їх видами.

Районні, міжрайонні, міські виконавчі дирекції відділень Фонду здійснюють фінансування страхувальників-роботодавців протягом 10 р.д. після надходження заяви.

Допомога з тимчасової непрацездатності, з вагітності та пологів виплачується відповідно до Закону №2240 «2240 Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням»:

  • — застрахованим особам, зазначеним у ч. 1 ст. 6 Закону, — у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати зарплати;
  • — застрахованим особам, зазначеним у ч. 2 та 3 ст. 6 Закону, — протягом 10 днів після призначення допомоги.

3. Щодо недопуску порушень у використанні коштів Держбюджету

Статтею 117 Бюджетного кодексу визначено заходи впливу, які можуть застосовуватися до учасників бюджетного процесу за порушення бюджетного законодавства.

Разом з тим відповідно до ст. 121 ПКУ посадові особи, з вини яких допущено порушення бюджетного законодавства, несуть цивільну, дисциплінарну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Порушення бюджетного законодавства, вчинене розпорядником чи одержувачем бюджетних коштів, може бути підставою для притягнення до відповідальності згідно з законами України його керівника чи інших відповідальних посадових осіб, залежно від характеру вчинених ними діянь.

Маріанна ХОМІЦКА, «Дебет-Кредит»

 

Лист Держкомпідприємництва від 30.08.2011 р. №6931 «6931 Про розгляд листа»
Держкомпідприємництва роз’яснив питання щодо права звернення стягнення на предмет іпотеки.

Так, відповідно до абз. 1 ст. 33 Закону «Про іпотеку», у разі невиконання або неналежного виконання боржником основного зобов’язання іпотекодержатель має право задовольнити свої вимоги за основним зобов’язанням шляхом звернення стягнення на предмет іпотеки. Право іпотекодержателя на звернення стягнення на предмет іпотеки також виникає з підстав, встановлених ст. 12 цього Закону.

У разі порушення іпотекодавцем обов’язків, встановлених іпотечним договором, іпотекодержатель має право вимагати дострокового виконання основного зобов’язання, а в разі його невиконання — звернути стягнення на предмет іпотеки.

Згідно з абз. 2 ст. 33 Закону при порушенні провадження у справі про відновлення платоспроможності іпотекодавця або визнання його банкрутом або при ліквідації юрособи-іпотекодавця іпотекодержатель набуває право звернення стягнення на предмет іпотеки незалежно від настання строку виконання основного зобов’язання, якщо іпотекодержатель і правонаступник іпотекодавця не досягнуть згоди про інше.

Звернення стягнення на предмет іпотеки здійснюється на підставі рішення суду, виконавчого напису нотаріуса або згідно з договором про задоволення вимог іпотекодержателя (абз. 3 ст. 33 Закону).

Іпотекодержатель може задовольнити забезпечену іпотекою вимогу шляхом набуття права власності на предмет іпотеки (ст. 37 Закону). Правовою підставою для реєстрації права власності іпотекодержателя на нерухоме майно, яке є предметом іпотеки, є договір про задоволення вимог іпотекодержателя або відповідне застереження в іпотечному договорі, яке прирівнюється до такого договору за своїми правовими наслідками та передбачає передачу іпотекодержателю права власності на предмет іпотеки в рахунок виконання основного зобов’язання.

Рішення про реєстрацію права власності іпотекодержателя на нерухомість, що є предметом іпотеки, може бути оскаржено іпотекодавцем у суді.

Відповідно до ст. 6 ГКУ незаконне втручання органів держвлади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини заборонено.

Маріанна ХОМІЦКА, «Дебет-Кредит»

 

Лист Держкомпідприємництва від 30.08.2011 р. №6930 Про розгляд листа
Держкомпідприємництва роз’яснив деякі норм Закону «Про акціонерні товариства».

Пунктом 4 ст. 3 зазначеного Закону встановлено: повне найменування АТ українською мовою має містити назву його типу (публічне чи приватне) і організаційно-правової форми (акціонерне товариство).

Абзацом 1 п. 5 р. XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону «Про акціонерні товариства» передбачено, що статути та інші внутрішні положення АТ, створені до набрання чинності цим Законом, підлягали приведенню у відповідність до його норм не пізніше ніж протягом 2 р. з дня набрання ним чинності (тобто до 30.04.2011 р.).

Згідно з ч. 8 ст. 4 Закону «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» однією з підстав для переоформлення документа дозвільного характеру є зміна найменування госпсуб’єкта-юрособи або прізвища, імені, по батькові фізособи-СПД.

При виникненні підстав для переоформлення документа дозвільного характеру госпсуб’єкт повинен протягом 5 р. д. з дня настання цих підстав подати дозвільному органу чи держадміністратору заяву про переоформлення документа дозвільного характеру разом з документом дозвільного характеру, що підлягає переоформленню, і відповідний документ, що підтверджує зазначені зміни (витяг з ЄДР).

Дозвільний орган протягом 2 р.д. з дня одержання заяви про переоформлення документа дозвільного характеру та документів, що додаються до неї, має видати переоформлений на новому бланку документ дозвільного характеру з урахуванням змін, зазначених у заяві про переоформлення документа дозвільного характеру.

Одночасно з переоформленим на новому бланку документом дозвільного характеру дозвільний орган на вимогу госпсуб’єкта видає безоплатно засвідчену копію такого документа дозвільного характеру.

При переоформленні документа дозвільного характеру дозвільний орган не пізніше наступного робочого дня з дня переоформлення документа дозвільного характеру приймає рішення про визнання недійсним документа дозвільного характеру, що був переоформлений, з внесенням відповідних змін до реєстру документів дозвільного характеру.

Строк дії переоформленого документа дозвільного характеру не може перевищувати строк дії, зазначений у документі дозвільного характеру, що переоформлявся.

Не переоформлений в установлений строк документ дозвільного характеру — недійсний.

Однією з підстав для переоформлення ліцензії є зміна найменування юрособи (якщо зміна найменування не пов’язана з реорганізацією юрособи) або прізвища, ім’я, по батькові фізособи-СПД (ст. 16 Закону «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»).

При виникненні підстав для переоформлення ліцензії ліцензіат має протягом 10 р.д. подати органу ліцензування заяву про переоформлення ліцензії разом з ліцензією, що підлягає переоформленню, та відповідними документами або їх нотаріально засвідченими копіями, які підтверджують ці зміни.

Після чого орган ліцензування протягом 3 р.д. повинен видати переоформлену на новому бланку ліцензію з урахуванням змін, зазначених у заяві про переоформлення ліцензії.

У разі переоформлення ліцензії орган ліцензування приймає рішення про визнання недійсною ліцензії, що була переоформлена, з внесенням відповідних змін до ліцензійного реєстру не пізніше наступного робочого дня.

Строк дії переоформленої ліцензії не може перевищувати строку дії, зазначеного в ліцензії, що переоформлялася у разі його встановлення Кабінетом Міністрів України.

Ліцензіат, який подав заяву та відповідні документи про переоформлення ліцензії, може провадити свою діяльність на підставі довідки про прийняття заяви про переоформлення ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, яка видається органом ліцензування у разі подання заяви про переоформлення ліцензії.

Не переоформлена в установлений строк ліцензія є недійсною.

Заміна (переоформлення) ліцензій, дозволів, свідоцтв, інших документів дозвільного характеру, а також документів, що підтверджують права акціонерного товариства на майно, у зв’язку з приведенням діяльності такого товариства у відповідність до вимог цього Закону, здійснюється безоплатно (п. 7 р. XVII Закону «Про акціонерні товариства»).

Маріанна ХОМІЦКА, «Дебет-Кредит»

 

Лист ДПАУ від 29.04.2011 р. №12261/7/16-1517-26 щодо застосування окремих норм Податкового кодексу України
Податкова роз’яснила деякі норми Податкового кодексу. Серед них:

1. Щодо застосування ч. 3 пп. 196.1.2 ст. 196 ПКУ, яким установлено, що не є об’єктом оподаткування операції з нарахування та сплати процентів або комісій у складі орендного (лізингового) платежу у межах договору фінлізингу; щодо об’єкта фінлізингу, оціненого в інвалюті, сплата процентів з метою оподаткування визначається у гривнях за курсом валют, визначеним НБУ на момент сплати.

Ця норма ПКУ залишилася незмінною порівняно з аналогічною нормою Закону про ПДВ (а саме: пп. 3.2.2 ст. 3 Закону), за винятком того, що в пп. 196.1.2 ст. 196 ПКУ відсутнє обмеження щодо розміру процентів (комісій) у складі орендного (лізингового) платежу у межах договору фінлізингу, згідно з яким такі проценти (комісії) не включалися до об’єкта оподаткування лише в сумі, що не перевищує подвійну облікову ставку НБУ, встановлену на день нарахування процентів (комісій) за відповідний проміжок часу, розраховану від вартості об’єкта лізингу.

Тож операції з нарахування та сплати відсотків (комісій) у складі орендного (лізингового) платежу у межах договору фінлізингу, незалежно від того, в якій валюті оцінено об’єкт фінлізингу, не є об’єктом обкладення ПДВ.

2. Щодо застосування ч. 3 п. 153.7 ст. 153 ПКУ, яким визначено, що передання майна у фінлізинг (оренду) з метою оподаткування прирівнюється до його продажу в момент такої передачі.

При цьому, якщо в майбутніх податкових періодах орендар повертає об’єкт фінлізингу орендодавцю без придбання його у власність, така передача прирівнюється з метою оподаткування до зворотного продажу орендарем такого об’єкта орендодавцю за ціною, яка визначається на рівні суми лізингових платежів у частині компенсації вартості об’єкта фінлізингу, що є несплаченими за такий об’єкт лізингу на дату його повернення.

Якщо вартість об’єкта лізингу, що вперше або повторно вводиться в експлуатацію, визначається договором у сумі, що є меншою від вартості витрат на його придбання (спорудження), ДПС має право провести позапланову перевірку для визначення рівня звичайної ціни.

Відповідно до ст. 16 Закону від 16.12.97 р. №723/97-ВР «Про фінансовий лізинг » лізингові платежі можуть включати суму, що відшкодовує частину вартості предмета лізингу, платіж як винагороду лізингодавцю за отримане у лізинг майно, компенсацію відсотків за кредитом, інші витрати лізингодавця, що безпосередньо пов’язані з виконанням договору лізингу.

Тож ціною операції зі зворотного продажу буде ціна, що визначається на рівні суми лізингових платежів (включаючи прострочені платежі з компенсації вартості предмета лізингу) у частині компенсації вартості об’єкта фінлізингу, що є несплаченим за такий об’єкт лізингу на дату такого повернення.

3. Щодо визначення бази обкладення ПДВ для операцій з повернення лізингоотримувачем лізингодавцю об’єкта фінлізингу.

За ПКУ повернення матеріальних активів за договором про фінлізинг вважається постачанням товарів (пп. 14.1.191 ст. 14).

Тож для платника, який повертає об’єкт фінлізингу лізингодавцю без придбання його у власність, така передача прирівнюється до зворотного продажу лізингоотримувачем об’єкта лізингодавцю.

Згідно з загальним правилом визначення бази оподаткування, встановленим п. 188.1 ст. 188 р. V ПКУ, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижчої від рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 р. I ПКУ. Враховуючи, що ст. 39 ПКУ набирає чинності аж з 01.01.2013 р. (абз. 3 п. 1 р. XIX ПКУ), наразі для визначення звичайної ціни діючими залишаються норми Закону «Про оподаткування прибутку підприємств». Підпунктом 1.20.5 ст. цього Закону визначено, що, якщо ціни на товари (роботи, послуги) підлягають держрегулюванню згідно із законодавством, звичайною вважається ціна, встановлена згідно з принципами такого регулювання.

Для випадків повернення лізингоотримувачем об’єкта фінлізингу лізингодавцю без придбання об’єкта у власність ціна цього об’єкта може визначатися за правилами, встановленими п. 153.7 ст. 153 ПКУ, а саме на рівні суми лізингових платежів у частині компенсації вартості об’єкта фінлізингу, що є несплаченими за такий об’єкт лізингу на дату його повернення. При цьому з метою формування лізингодавцем ПК за об’єктом фінлізингу, який повертається лізингоотримувачем, саме ця ціна визначатиметься як звичайна.

На доповнення ДПАУ зазначає, що п. 189.5 ст. 189 ПКУ визначено, що ціна придбання об’єкта фінлізингу лізингодавцем у лізингоотримувача, який не є зареєстрованим платником ПДВ і повертає такий об’єкт лізингодавцю, також визначається на рівні суми лізингових платежів у частині компенсації вартості об’єкта фінлізингу, що є несплаченими за такий об’єкт лізингу на дату його повернення.

Маріанна ХОМІЦКА, «Дебет-Кредит»

 

Лист Держкомпідприємництва від 31.08.2011 р. №6969 Про надання роз'яснення
Держкомпідприємництва нагадує, що ст. 629 ЦКУ встановлено принцип обов’язковості договору: договір є обов’язковим для виконання сторонами. Належним чином укладений договір є обов’язковим для сторін і повинен добросовісно виконуватись.

Згідно зі ст. 12 Господарського процесуального кодексу справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, підвідомчі господарським судам.

Територіальна підсудність справ господарському суду передбачена ст. 15 Господарського процесуального кодексу. Так, справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні господарських договорів, справи у спорах про визнання договорів недійсними розглядаються господарським судом за місцезнаходженням сторони, зобов’язаної за договором здійснити на користь другої сторони певні дії, такі як: передати майно, виконати роботу, надати послуги, сплатити гроші тощо. Справи у спорах, що виникають при виконанні господарських договорів та з інших підстав, а також справи про визнання недійсними актів розглядаються господарським судом за місцезнаходженням відповідача.

Маріанна ХОМІЦКА, «Дебет-Кредит»

 
Еще статьи...
Использованы материалы "Дебет-Кредит" украинский бухгалтерский портал

Перевести страницу

Вы можете перевести текст на любой удобный для Вас язык при помощи переводчика страниц Google (Кнопка находится в правом верхнем углу страницы). Однако будьте внимательны - это машинный перевод, возможны несоответствия с первоисточником и нарушения форматирования документа

Пополнение базы

< Сентября 2011 >
П В С Ч П С В
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Добавить гаджет

Хотите добавить поиск по сайту "Закон і Норматив" на свою страницу iGoogle?
Нажмите здесь. Add to Google