Главная Новости Новости законодательства Чим запам'ятався січень
zn1000_cr НОВОСТИ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА УКРАИНЫ

informationЧтобы быстро найти необходимую новость, Вы можете воспользоваться поиском или фильтром по названию : введите запрос (не более20 символов) и нажмите клавишу "Enter" на клавиатуре

Чим запам'ятався січень Друк e-mail
П'ятниця, 01 лютого 2013, 11:15 Переглядів: 98
Нажмите для изменения размера шрифта :

Питні та сангигиенические потреби: прозорість позиції ДПСУ

У Узагальнюючої податкової консультації, затвердженої наказом від 21.12.2012 р. № 1180, Державна податкова служба викладає свій погляд на ряд питань справляння збору за спеціальне використання води, які давно не дають спокою багатьом платникам податків.

Зокрема, податківці не ставлять під сумнів той факт, що до 01.07.2012 р. НКУ не передбачав звільнення від справляння спецводозбору при використанні води на санітарно-гігієнічні потреби.

Також ДПСУ наполягає на тому, що якщо суб'єкт господарювання використовує воду як для власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, так і на інші цілі, то платити спецводозбір необхідно за весь використаний у звітному періоді обсяг води.

Крім того, головне податкове відомство дає сприятливий для платників податків відповідь на питання про сплату спецводозбору в ситуації, коли приміщення передається в оренду.

Наказ ДПСУ від 21.12.2012 р. № 1180

«Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 1-2, с. 20 

Облікова політика: про що важливо знати

Л. Солошенко

Традиційно, підбиваючи підсумки минулого року, підприємство може вносити корективи у свою облікову політику. Про що слід пам'ятати у такому випадку, що розглядається в цій статті.

Насамперед формування облікової політики полягає у виборі підприємством методів обліку/оцінки з існуючих різноманітних. А ось імперативні (однозначні) і обов'язкові до виконання законодавчі норми дублювати в обліковій політиці не потрібно.

При цьому, вносячи зміни, підприємство має право вирішити, як поступити у такому випадку: внести зміни і доповнення у вже існуючий (базовий) наказ про облікову політику, оформивши їх окремим наказом, або з урахуванням змін викласти наказ про облікову політику у новій редакції (якщо внесені в облікову політику зміни за обсягом охоплюють велику частину тексту або суттєво впливають на її утримання).

«Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 1-2, с. 32

 

 

Податок на нерухоме майно

Н. Дзюба

Стаття присвячена введеному з 2013 року податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. У ній розкриті питання, хто виступає платниками цього податку, що є об'єктом і базою оподаткування, які ставки податку застосовуються, а також які встановлені пільги щодо його сплати. Розглянуто особливості розрахунку і сплати податку на нерухомість, однією з яких є те, що:

- юридичні особи розраховують податок самостійно, подають річну звітність за нього і платять податок щокварталу авансовими платежами;

- фізичні особи сплачують податок на нерухомість на підставі отриманих податкових повідомлень-рішень про суму податку.

«Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 1-2, с. 40

 

 

Податкова соціальна пільга

У тематичному номері розглянуті питання, що стосуються порядку надання податкових соціальних пільг (ПСП) в 2013 році.

ПСП - це сума, на яку може бути зменшений загальний місячний оподатковуваний дохід платника податку, отриманий від одного роботодавця у вигляді заробітної плати.

Перелік категорій платників податків, які мають право на ПСП, наведений у пп. 169.1.1 - 169.1.4 НКУ. Залежно від категорії, до якої належить платник податків, він може претендувати на пільгу у звичайному, підвищеному або максимальному розмірі.

У загальному випадку платник податків має право скористатися ПСП, якщо його заробітна плата за місяць не перевищує граничного розміру доходу, рівного у 2013 році 1610 грн. Для одного з батьків, який претендує на ПСП на дітей на підставі п.п. 169.1.2 та пп. «а» і «б» п.п. 169.1.3 ПКУ, граничний розмір доходу, що дає право на застосування ПСП, визначається кратно кількості дітей.

«Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 3

 

 

ПКУ 2013: аналізуємо перші зміни

А. Свириденко

Новий рік ознаменувався набранням чинності відразу декількох законодавчих актів, якими внесено суттєві зміни в НКУ. Дана стаття присвячена аналізу положень одного з цих документів, а саме Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України по перегляду ставок деяких податків і зборів» від 20.11.2012 р. № 5503-VI.

Нагадаємо, що цим документом законодавці внесли ряд важливих змін у порядок нарахування та сплати єдиного податку, збільшили ставки деяких податків і зборів, виражені в абсолютних значеннях, а також підкоригували правила обороту алкогольно-тютюнової продукції.

Крім того, серед важливих нововведень цього Закону - призупинення до 01.07.2013 р. дії п.п. «ї» п. 201.1 ПКУ, яким передбачено відображення в податковій накладній дати і номера митної декларації.

«Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 4, с. 35

 

 

Звичайні ціни

Як відомо, з 01.01.2013 р. вступила в силу ст. 39 ПКУ, у зв'язку з чим змінився порядок визначення звичайних цін. Спеціальний тематичний номер, присвячений цьому питанню, детально аналізує нові правила роботи з звичайними цінами, порівнюючи «кодексні» нововведення з раніше діючими правилами п. 1.20 Закону про податок на прибуток.

Крім цього в номері висвітлено питання, пов'язані з випадками застосування звичайних цін, проведено детальний аналіз методів визначення звичайної ціни і описані процедурні питання донарахування податкових зобов'язань у разі застосування «загальноцінових» правил.

Крім того, окрема стаття присвячена проблемі джерел, з яких слід брати інформацію для визначення звичайних цін.

«Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 5

 

 

Чергова порція ПКУ змін: аналізуємо разом

А. Свириденко

Дана стаття присвячена аналізу положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подальшого вдосконалення адміністрування податків і зборів» від 06.12.2012 р. № 5519-VI.

Найбільший практичний інтерес цей матеріал є звичайно ж для фізичних і юридичних осіб, які здійснюють операції з цінними паперами. Адже зазначеним Законом кардинальним чином змінено порядок оподаткування таких операцій податком на прибуток, введено новий особливий акцизний податок на операції з відчуження цінних паперів і операції з деривативами, а також підкориговано порядок визначення фінансового результату операцій з інвестиційними активами.

В той же час ознайомитися з нею рекомендуємо і платникам податків, які не здійснюють «ціннопаперові» операції, оскільки зазначений Закон містить ряд положень, які в тій чи іншій мірі торкнуться всіх суб'єктів підприємництва.

«Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 6, с. 21

 

 

Індексація заробітної плати працівників

Е. Скрипкіна

У цій статті розглянуто порядок індексації заробітної плати працівників в 2013 році з урахуванням роз ’ яснень Мінсоцполітики, розкриті особливості проведення індексації у місяці підвищення заробітної плати, а також висвітлено інші питання, пов'язані з її індексацією.

Зокрема зазначено, що оплата праці працівників підлягає індексації у межах прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. У 2013 році протягом січня - листопада заробітна плата індексується виходячи з фактично нарахованої суми, але в межах 1147 грн., у грудні 2013 року - в межах 1218 грн.

В статті наведена таблиця індексів споживчих цін наростаючим підсумком для проведення індексації зарплати за січень і лютий 2013 року.

«Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 6, с. 34

 

 

Момент істини

Перший з часів набрання чинності НКУ тематичний номер, присвячений аналізу судових рішень, винесених вже в рамках нової, «кодексной» практики.

У номері - адміністративні спори, пов'язані з деякими аспектами застосування ПДВ, насамперед формування податкового кредиту, питання проведення через РРО авансової оплати, отриманої готівкою, і низка принципових питань, пов'язаних з трудовими спорами.

Крім того, окремо слід зазначити рішення про можливості надання процентних позик нефінансовими установами.

«Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 7

 

 

Перенесення «цінних паперів» збитків: роз'яснення ДПСУ

Узагальнюючої податкової консультацією, затвердженої наказом ДПСУ від 21.12.2012 р. № 1160, роз'яснено порядок перенесення старих ЦБ-збитків, які виникли станом на 01.01.2012 р.

Так, на думку податківців, платники податків з доходом за 2011 рік 1 млн грн. і більше можуть щорічно переносити лише з 25 % суми таких «цінних паперів» збитків, за умови, що у них не містяться витрати на купівлю цінних паперів, ще не проданих за станом на 01.01.2012 р.

На наш погляд, з такою позицією податківців по -, як і раніше не слід погоджуватися. Адже «від цінних паперів» облік ведеться за своїм особливим, встановленими п. 153.8 ПКУ, правилами; при цьому від'ємним значенням об'єкта оподаткування ЦБ-збитки не є.

Звертаємо увагу, що у вказаній Узагальнюючої податкової консультації не враховані зміни, внесені в «від цінних паперів» облік Законом України від 06.12.2012 р. № 5519-VI, якими встановлено, що ЦБ-збитки, сформовані за станом на 01.01.2013 р., на наступні звітні періоди не переносяться.

Наказ ДПСУ від 21.12.2012 р. № 1160

«Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 8, с. 12

 

 

Податкові різниці: «І знову здрастуйте!»

Т. Войтенко

Стаття присвячена аналізу норм ПБО 27 «Податкові різниці», який набрав чинності з 01.01.2013 р. і вимагає від платників податку на прибуток починаючи з звітних періодів 2013 року представляти фінансову звітність з урахуванням податкових різниць. Для цього в Звіт про фінансові результати (форма № 2) введені розділи IV «Податкові різниці» і V «Узгодження фінансового результату та податкового прибутку (збитку)».

У даній статті наведена класифікація податкових різниць, проаналізовано порядок їх виявлення і накопичення, розглянуті процедурні моменти розрахунку податкового прибутку (збитку). Крім того, йдеться про відповідальність, передбачену за неврахування податкових різниць.

Важливо відзначити, що узагальнена інформація про податкові різниці (як результат порівняння величин, відображені в бухгалтерському і податковому обліку), яка має виконуватися у Звіті про фінансові результати, жодним чином не впливатиме на облікові дані про доходи і видатки, а також на податкові показники, декларовані у податковій звітності.

«Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 8, с. 32

 

 

Нова звітність за ОСВ

Поява цього тематичного номера пов'язано з тим, що в Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджений постановою правління ПФУ від 08.10.2010 р. № 22-2, були внесені зміни, які вступили в силу 15.01.2013 року. Змінився сам текст Порядку, а також у новій редакції викладено додатки до порядку, крім додатку 3.

У тематичному номері розглянуто особливості формування і надання додатка 4, яке щомісяця подають до органу Пенсійного фонду страхувальники-роботодавці, а також додатка 7, необхідність подачі якого виникає у разі настання нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання.

Крім того, детально описано порядок заповнення додатків 5 і 6, які надаються в орган Пенсійного фонду фізичними особами - підприємцями.

«Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 9

 

Использованы материалы сайта газеты "Налоги и бухгалтерский учет"

 

Календарь новостей

2013
февраль
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28